PCA
Polskie Centrum Akredytacji
Polskie Centrum Akredytacji jest krajową jednostką akredytującą upoważnioną do akredytacji jednostek oceniających zgodność na podstawie ustawy z dnia 13.04.2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku. Posiada status państwowej osoby prawnej i jest nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
Polskie Centrum Akredytacji powstało 1 stycznia 2001 r. na bazie Biura ds. Akredytacji w Polskim Centrum Badań i Certyfikacji (PCBC) oraz Zespołu Akredytacji Laboratoriuów Pomiarowych w Głównym Urzędzie Miar (GUM).
Pierwszy wydany przez PCA certyfikat akredytacji został przyznany laboratorium badawczemu w 1992 r., jednostce certyfikującej - w 1993 r., laboratorium wzorcującemu - w 1997 r., jednostce kontrolującej - w 2000 r., wertyfikatorowi EMAS i wertyfikatorowi GHG - w 2006 r., organizatorowi badań biegłości - w 2009 r. i laboratorium medycznemu - w 2010 r.
Polskie Centrum Akredytacji
Ul. Szczotkarska 42
01-382 Warszawa
tel.: 22 355 70 00
fax: 22 355 70 18
sekretariat@pca.gov.pl
Źródło: PCA