PCA

Polskie Centrum Akredytacji

Polskie Centrum Akredytacji jest krajową jednostką akredytującą upoważnioną do akredytacji jednostek oceniających zgodność na podstawie ustawy z dnia 13.04.2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku. Posiada status państwowej osoby prawnej i jest nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki.

Polskie Centrum Akredytacji powstało 1 stycznia 2001 r. na bazie Biura ds. Akredytacji w Polskim Centrum Badań i Certyfikacji (PCBC) oraz Zespołu Akredytacji Laboratoriuów Pomiarowych w Głównym Urzędzie Miar (GUM).

Pierwszy wydany przez PCA certyfikat akredytacji został przyznany laboratorium badawczemu w 1992 r., jednostce certyfikującej - w 1993 r., laboratorium wzorcującemu - w 1997 r., jednostce kontrolującej - w 2000 r., wertyfikatorowi EMAS i wertyfikatorowi GHG - w 2006 r., organizatorowi badań biegłości - w 2009 r. i laboratorium medycznemu - w 2010 r.

 

Polskie Centrum Akredytacji

Ul. Szczotkarska 42

01-382 Warszawa

tel.: 22 355 70 00

fax: 22 355 70 18

sekretariat@pca.gov.pl

 

 

Źródło: PCA

Powrót na górę strony