Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

PCA

Polskie Centrum Akredytacji

Polskie Centrum Akredytacji jest krajową jednostką akredytującą upoważnioną do akredytacji jednostek oceniających zgodność na podstawie ustawy z dnia 13.04.2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku. Posiada status państwowej osoby prawnej i jest nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki.

Polskie Centrum Akredytacji powstało 1 stycznia 2001 r. na bazie Biura ds. Akredytacji w Polskim Centrum Badań i Certyfikacji (PCBC) oraz Zespołu Akredytacji Laboratoriuów Pomiarowych w Głównym Urzędzie Miar (GUM).

Pierwszy wydany przez PCA certyfikat akredytacji został przyznany laboratorium badawczemu w 1992 r., jednostce certyfikującej - w 1993 r., laboratorium wzorcującemu - w 1997 r., jednostce kontrolującej - w 2000 r., wertyfikatorowi EMAS i wertyfikatorowi GHG - w 2006 r., organizatorowi badań biegłości - w 2009 r. i laboratorium medycznemu - w 2010 r.

 

Polskie Centrum Akredytacji

Ul. Szczotkarska 42

01-382 Warszawa

tel.: 22 355 70 00

fax: 22 355 70 18

sekretariat@pca.gov.pl

 

 

Źródło: PCA

Powrót na górę strony